Amíg ki nem tavaszodik, pár dolgot megint csinálok. A projektek a következők:
A motor több helyen is izzad, ki kell cserélni a hengerfej, szelepfedél, szívóteknő és akkor már a leömlő tömítését is.
A karbantartás ennyi, a továbbiak a hűtés és a kipufogás fejlesztése.
A hangja még mindig nem az igazi, új dobokat vettem, ettől várok némi fejlődést.
A csirkedaráló direkthajtású venti helyett pedig kap két elektronyosat.

1980 Oldsmobile Ninety Eight
2016, szezon előtti munkák (nem is olyan kevés)
-
-
Pypes Street Pro rozsdamentes dobok, riogatni a szomszéd nénit.
-
Flex-a-lite 16"-os ventik, összesen 5000 cfm teljesítmény. Kánikula, hegymenet, vontatás, klíma, akár egyszerre. :)
Még egy keretet és palástot kell csinálnom nekik, aztán mehet a hűtő mögé. -
Na ezek most Oszvald Gáborra várnak. Ezúttal hátha szeptember előtt be tudok ülni a kocsiba.
-
Készül a ventilátor cumó. A keret már megvan. Be is illesztettem. Rozsdamentes, hogy ne rohadjon... Aztán majd szép feketére lesz szinterezve.
-
Lamináltam egy palástot is. Polírozva. Szíp...
-
Szárazon összeraktam. Jó lesz. Tetszik.
-
-
A munkák Oszinál folytatódnak.... Áprilisban elmentem hozzá egy ismerkedős estre. Remek hangulatban telt a délután, miközben kedélyesen eldiskurálgattunk, tüzetesen átnézte a kocsit- ezalatt rendszeresen elhangzott a "húbazmeg", "aztakurva" és a "gyerezolikaeztnézdmeg" felkiáltások. És ezeket nem a csodálat váltotta ki. A kocsit alulról végignézve megállapítottuk, hogy az alvázat és a bódét leszámítva minden szar. De nem kicsit. Viszont megdicsérte a lemezeket, hogy milyen szépek. A vizsgálat végén közölte, hogy sürgősen szabaduljak meg tőle, mert ez totálkáros fostömlő. A kormányzás a kormányoszloptól a kerekig rottyon van, minden csatlakozási pontnál fél méter holtjáték. Futóműben összes szilent és gömbfej kész van. Csoda hogy az úton maradt. A kardán helyén egy kifli teljesített szolgálatot. Bal első rugó toldva-hegesztve. Hátsó futóműben összes lengőkar kuka.... Ettől egy kicsit elkenődtem, de szerintem nem gondolta komolyan, csak kíváncsi volt, mennyire vagyok elszánt.
Másnapra eldöntöttem, hogy koppig tolom a számba a harci eszközt, és beleállok a rendberakásba. Hívtam Oszit, hogy vinném vissza verdát, ezt nyugtázta egy ordas lehülyézéssel, amiben egyetértettünk. Szóval nekiállt bontani...
-
A gyújtás is haldoklott, de egy elosztófedél-rotorcsere és beállítás, meg némi varázslat után úgy tűnik, előkerült pár tucat lóerő és a fogyasztás is talán lejjebb csúszik a 30-ról, ami eléggé frusztrált már. Egy kosárnyi cucc vár még beépítésre, közben pedig sikerült elsőre találni egy pár rugót az elrohadt, patkolt gyári rugók helyett. Egy Expedition-ből való, újszerű állapotban, rövidebb és kemény mint a kő, így az ültetés is meg lesz oldva.
-
Ezektől (is) fogok az úton maradni...
-
Közben a leömlők is kezelést kaptak. Homokolás, cinkspray bőven, aztán bandázs.
Sajnos nem olyan lett, mint szerettem volna, kevés lett a szalag is, meg hát nem is lett olyan szép. Elsőnek azért elmegy. -
Lett új kardán is egy Chevy Van-ből. Elég pálcika mellette a régi.
-
Miután a gyújtás helyre lett téve, és elkezdett menni a kocsi, Oszi sejtelmesen megkérdezte, hogy tudom-e, mi hiányzik nekem? Hát mondom, elég sok minden, de mire gondolsz? Egy sper diffi... Hogy ne csak az egyik gumit füstölje.
Ez is a távlati terv része volt, de így most előrébb került. Addig tanakodtunk, amíg megállapítottuk, hogy a jelenlegi 7,5-es hidat hamar ledarálnám, így ebbe fölösleges pénzt ölni és beépíteni egy évre egy LSD-t. Tehát akkor vegyünk egy 8,5-es, lehetőleg speres hidat. Kis keresgélés után Oldsman kolléga jelentkezett, és felajánlotta a donorként itthon pihenő 79-es Electra-jából a hidat. Nem tudta, hogy 8,5-es - e vagy, hogy speres, de bíztató volt. Mikor kibányásztuk, örömmel konstatáltam, hogy LSD van benne (nem bélyeg).Ezúton is köszönet neki!
-
De ha már így belendültünk, akkor a váltón is el kellett gondolkodni, mert a 350-es szintén nem tartana az örökkévalóságig a bigblokk mögött... Fontolgattam egy épített 700-as megvételét az USA-ból, de miután kiszámoltam, hogy 20 év alatt jönne be az ára, elvetettem. Tehát irány egy 400-as.... Szerencsére Oszi talált egy korábbi projektből megmaradt koppra felújított 400-ast, ami évek óta egy polcon pihen, mivel egy 700-as leváltotta szegényt. De nekem legalább lesz frankó váltóm....
Közben elkezdődött a híd gatyába rázása. Homoklás, festés, olajcsere, elrohadt csavarok cseréje... -
Híd készen. Festve, galvanizálva, régi csavarok, szimmeringek cserélve.
-
A hátsó traktus sem úszta meg. Lengőkarok felújítva. Új szilentek plusz festés. Az ex-Van kardán és a rugók szintén...
-
Megvan a combosabb 400-as váltó is. Lassan összeáll a hajtáslánc.
Mikor két hónapja belevágtam ebbe a projektbe, nem gondoltam, hogy ez lesz a vége, de most legalább egy rendesen terelhető, használható kocsit fogok visszakapni. A mérleg úgy áll, hogy a blokktól a hátsó kerekekig a teljes hajtáslánc fel van újítva, és megerősítve, ahogy a motor kívánja. Ehhez jön még a komplett első-hátsó futómű teljes felújítása (összes lengőkarban szilentcsere, gömbfejcsere, festés, lengéscsillapító csere, első rugók cseréje, anyámkínja). Közben még egy apró malőr, miszerint elöl a jobb felső lengőkar is balos volt, ezért állt olyan faszul a futómű, hogy a futóműves nem tudta rendesen beállítani tavaly, és Osziék sem tudták összeakasztani az új gömbfejjel. Szóval rendelni kellett egy jobbosat... -
Minden a helyén...
-
Váltó is...
-
Első futómű ready to ride...
-
Van már számláló is...
Hozzászólások
Üdv!
Gratulálok az Oldshoz. Ismerem régről és Gyurit is. Jó választás volt. Ha a horog lekerülne róla szólj mert lehet átvenném.
Köszi!
Még nem döntöttem el a kampó sorsát, ha lejön, szólok... :)
Gratulálok a szép nagyvashoz!
Őszintén gratulálok a VAS-hoz,dög!!! :)
Valahogy nem vettem észre,hogy lett még1 regency.
Gratulálok,az ikertesóhoz :)
Köszi, pedig frissítgetem a garázst... :)
Köszi, igyekszem szerény képességeimhez mérten csinosítgatni rajta, amit lehet.
Jó döntés volt szerintem is a csere, sokkal karakteresebb lett a fekete felnikkel a gép!
Köszi srácok! Egyébként érdemes a korábbi oldalakat is megnézni, mert témakör szerint rakom fel a képeket, nem időrendben. Viszont lassan vége ennek, mert a futó munkák befejeződtek, úgyhogy innentől sorban fogok frissíteni. Z-space: Lacinál való találkozásunk után már fel is raktam mind a négy kerékbilincset a kocsira.
Morcos lett a gép gratula!!
Mindig fejlesztesz rajta egy kicsit,egyre szigorúbb kinézete lesz...tényleg jól néz ki,nagyon szép kis vas ez!
Hűdejó ez! Miért csak most vettem észre?
Grat, nagyon klasz!