Itt a hosszú téli álom, remek alkalom, hogy a rengeteg elektromos hibát megszüntessük. Megkerestem chtdi Zsoltot, hogy vállalja el ezt a feladatot. Három hét múlva - nehezebb bejutni hozzá, mint a pápához - el tudtam vinni hozzá Reggie-t. Kapott egy A4-es oldalnyi listát, majd nekilátott. A főbb munkák a toldott foldott vezetékek cseréje és rendezése, csatik, foglalatok cseréje és a fűtés beszerelése, üzembe állítása volt. Emellett még rengeteg apróság, és ami ilyenkor még menet közben hozzá jön, amiről eddig senki nem tudott...

1980 Oldsmobile Ninety Eight
Villamosság + fűtés
-
-
Ilyen volt például a vízpumpatömítés halála. Mire odaértem Vácra, megadta magát, Zsolt vette észre később, hogy bugyborékol, aztán leszedte (a motorfelújítás után használtan visszarakott tömítést - csókoltatom az előző tulajt) és kanyarított hozzá egy új tömítést, mivel hirtelen nem volt sehol kéznél.
-
A fűtésdobozt a beszereléséhez szét kellett szedni, mert nem fért el a motortól. Nem is volt baj, mivel egy komplett madárfészket távolított el a belsejéből.
-
A doboz helye is elég ergye állapotban volt. Rozsdás alap, némi szilómaradvánnyal.
-
Lecsiszolta, alapozta, festette... Kész a fogadásra.
-
Helyén a doboz... A légcsövek bekötésével vannak gondok, mivel ez egy Caprice fűtése, és nem teljesen kompatibilis az Olds rendszerével. Elvileg össze lehet tákolni, de tökéletes nem lesz. Mindegy, ha az ablakot lefújja, már jó. Lesz meleg!!!!
-
2015 március, fűtés update: mivel nem passzolt a Caprice belső rendszere az enyémhez, nekiálltam faragni csatlakozóelemeket, hogy mégis működjön minden rostély. Ezek az üvegszálas elemek a fűtésdobozra és a szélvédő felé menő csatornára fog csatlakozni.
-
A két oldalsó ablakra fújó rostély a műszerfal szélén szintén offline. Ez az Y fogja odavinni a levegőt. A csatlakozók természetesen mindenhol más méretűek, kis kerek, nagy kerek, kis szögletes, nagy szögletes, úgyhogy nincs két egyforma csatlakozó. Helyenként polifoammal hézagoltam, hogy összepasszoljon a kiscső a nagycsővel. De jó lenne valami gyári cucc, amit csak bepattintok.....
-
A generátor kábelei is megújulnak, és a doblemez mellett lesznek elvezetve, nem a motor felett keresztbe-kasba. Egy szép, letisztult motorteret szeretnék.
-
Ezek meg plusz relék, biztosítékok, mittudomén... :) Később be fogok rakni egy plusz akksit a jobb oldalra, annak is behúzva a kanócok. Talán ahhoz kellenek ezek is. Ja, meg a hűtőventilátor rendszert is fejlesztem majd. Annak is kértem két 40 A-es biztit. A direkthajtású lapát, meg a kis elektromos lejön, megy a helyére két böszme elektromos...
-
Az ablaktörlőmotor szivattyúja is offline, remélhetőleg ez is menthető....
-
A sebességmérő nem mutat, ezt is megnézte Zsolt. A spirál félúton befejezi az útját az óra felé, és akkurátusan oda van bilincselve a küszöbhöz. Újabb csók a félig elvégzett összeszerelésért-felújításért...
Hozzászólások
Üdv!
Gratulálok az Oldshoz. Ismerem régről és Gyurit is. Jó választás volt. Ha a horog lekerülne róla szólj mert lehet átvenném.
Köszi!
Még nem döntöttem el a kampó sorsát, ha lejön, szólok... :)
Gratulálok a szép nagyvashoz!
Őszintén gratulálok a VAS-hoz,dög!!! :)
Valahogy nem vettem észre,hogy lett még1 regency.
Gratulálok,az ikertesóhoz :)
Köszi, pedig frissítgetem a garázst... :)
Köszi, igyekszem szerény képességeimhez mérten csinosítgatni rajta, amit lehet.
Jó döntés volt szerintem is a csere, sokkal karakteresebb lett a fekete felnikkel a gép!
Köszi srácok! Egyébként érdemes a korábbi oldalakat is megnézni, mert témakör szerint rakom fel a képeket, nem időrendben. Viszont lassan vége ennek, mert a futó munkák befejeződtek, úgyhogy innentől sorban fogok frissíteni. Z-space: Lacinál való találkozásunk után már fel is raktam mind a négy kerékbilincset a kocsira.
Morcos lett a gép gratula!!
Mindig fejlesztesz rajta egy kicsit,egyre szigorúbb kinézete lesz...tényleg jól néz ki,nagyon szép kis vas ez!
Hűdejó ez! Miért csak most vettem észre?
Grat, nagyon klasz!