Üdv kedves garázsomba látogató!
Végre megvettem 2010 januárjában régi álmom autóját, egy 5.2-es Jeep ZJ-t alias Grand Cherokee-t. 1995-ös évjárat, és 1995-óta koptatja a magyar utakat, benne a szokásos amerikás extrákkal.
Eddig úgy tűnik, sikerült megvennem egy igazán megkímélt, és rendes gazdákkal megáldott gépet, ami a piacon található csirkék 99%-áról nem mondható el. A magyar \\\\\\\"megragasztyukleoklopaszttalolajatmegmajcserélünk\\\\\\\" mentalítás borzalmasan leharcolta ezeket az amúgy sem elpusztíthatatlan autókat. Első olvasatra az enyém nem ilyennek tűnik, igaz nem is a legolcsóbb volt, de Bone ajánlásával belevágtam.
Még soha nem volt terepjárom, vagyis ahogy motortérben található matrica írja, \\\\\\\"Light Duty Truck\\\\\\\" -om, így nagyon szokatlan még a masina, de tanulom és majd belejövök.
Fogyasztás van, menetdinamika meglepően jó, és a futómű sem himbál ki a világból.
A többit majd az idő eldönti.
2010.05.
Az idő eddig nem döntött el semmit. Még csak 4hónapja van meg a gép, nincs sokat használva mert nincs rá aktívan szükség, de amikor megyek vele az élmény. A fogyasztása annyi amennyit vártam, sok rövid távú város5 használatnál 16-17 liter körül mozog, városon kívül 11-13 lityi. Mivel nem megy sokat, kibírom.
Remek kirándulós autó, kijelenthetem, hogy nekem ez a tökéletes autó. Nem egy vadászgép, de azért tud haladni, meglepően fürgén előzni, és kényelmesen lehet utazni. Bármikor lefordulhatok a flaszterről egy földútra és elbolyonghatok az erdő közepére a fák susogását élvezni vagy megállhatok egy mezőn és hallgathatom a tücsökciripelést. Persze a terepjárási lehetőségeket csak módjával kóstolgatom, tudom, hogy nincs igazi terepjáró képességek birtokában a gép, de amire nekem kellett arra eddig még mindíg bőven elég volt. A sárdagasztás és a természet csendjének szétüvöltése amúgy sem az én műfajom.
Egyenlőre ennyi.
2011.02.
Eltelt 1 év mióta megvettem a dögöt.
Változatlan a szerelem, sokat mentem vele, kirándultunk, néhányszor utánfutót vonszolt, szállítottam vele tüzifát egy erdő közepéről, számtalanszor szállította szüleimet, raktuk tele nagybevásárlásoknál, de mindíg minden helyzetben békés morgással jött-ment, tette a dolgát.
A kor azonban rajta is meglátszik, hiába no, nem mai gyerek. Cserélnem kellett két első kerékcsapágyat mert elhervadtak, első fékbetéteket, féltengely gumiharangokat, és egy alapos kasznizást a küszöböknél mert azokat felfalta a rozsda. Az akksi is készült meghalni, ezért megelőzendő egy reggeli meglepetést, kicseréltem. Még kora ősszel kapott egy garnitúra téligumit mert a 4évszakkos terepgumi pont semmire nem volt való, így most végre meg lehet állni és kanyarodni. Jah, az osztómű kihajtásából kellett szimmeringet cserélnem mert eresztette az olajat. Egy fix probléma van, búg az első difi mint a csirkék többségében, de együtt lehet vele élni. Hát köbö így néz ki a mérleg egy év és 8000km megtétele után. Eddig nem bántam meg, hogy megvettem és úgy tűnik kifizetődött, hogy gondos tulajok voltam előttem.
Hamarosan egy újabb feladat fog hárulni rá, mivel jön a csemetém, elsőszámú családi autóként kell azt tennie amit eddig, vagyis hiba nélkül, morogva mennie.
2011.08.
Eltelt másfél év mióta nálam van a szekér.
Új családtaggal bővült az életünk, megszületett a lányom. Ennek hozadékaként párom használja többet az autót, én szinte alig. Amit vártam tőle, azt tudja, indul-megy. A kirándulások, és ezzel a hosszú távú utazások is megszűntek egy időre, szinte csak városban megy szegény autó, igaz ott sem sokat. Eddig semmi gondom a kopó cuccokon kívül nem volt vele. A fogyasztása tiszta városi és harcos vezetéssel elugrott 20liter fölé, de az 5.2-es vényolc, a 2tonna és az állandó 4x4-től nem várhatunk 8litert.
Lányom imád benne utazni, bár még kicsi, hogy értse a lényeget, de a V8 kellemes duruzsolása őt is hamar megnyugtatja.
A szumma még mindíg 100%-osan pozitív az öregharcosról.
2012.02.
Ott kezdem, soha nem volt ennyi ideig meg autóm. Ez már önmagában jelent valamit. :)
Szóval kettő éve dolgozik nálam a szekér. Mint eddig mindíg, csont nélkül jön-megy, fuvarozza a csajokat. Néhány, korból és konstrukcióból adódó gond jelentkezett amik orvoslásra kerülnek. Ilyen a mostanra rondán búgó első difi, a kasznin , néhány helyen megjelent csúf rozsda, vagy a kavicsot kapott első szélvédő, vagy a minden télre gázát elfingó klíma. Motor+váltó viszont tökéletes, megkapták ami járt nekik, első futómű gömbfejei is elvástak és cseréltem időközben, egyébként meg csak beülünk és megyünk. Kislányom rázza a lábát, mosolyog amikor elindítom a motort és behallatszik a felhördülő V8 ráadásul pikkpakk elalszik benne. Párom is imádja, könnyű megpakolni, gyerkőcöt nem kell a "földre" rakni, és nem uccsó sorban kicsit nagyobb biztonságban érzem őket a csirke gondjaira bízva mint egy átlagos kisautóban, főleg így télen.
Az eladás rémes gondolata viszont egyre fenyeget, immár nem a más utáni vágy miatt, hanem mert szűkebb lett (és még lesz is) a nadrág, nem tom meddig nem fog fájni a 19literes fogyasztása, de talán elmennek a felhők, addig pedig használom és gondozom, hiszen látványosan meghálálja.
2012.09.
Sokadik nekifutásra eladtam. Soha nem lesz még egy ilyen fasza autóm, az tuti.

Hozzászólások
Hajrá!
Sok sikert kívánok az autóhoz!
Ha jól látom, az első túra Lovasberénybe vezetett. ;-)
szép kis történet:)
Jó a vas, gratulálok hozzá!!!
Biztos jól fogjátok érezni egymást!!:)
V8...:)
Jó állású gépek ezek, a tiéd pedig kifejezetten szép! Gratula hozzá!
Hello Géptestvér!
Jó az írás, én még nagyon az elején vagyok.
Jó lenne, ha tudnánk tapasztalatot cserélni. Ez még csak egy irányu lenne ...
Üdv
Gábor
Gratula a kislányhoz!
Nagyon szép autó. Gratulálok!
!olcsóbenzint !szélesutat