1991 Chevrolet Lumina Sedan

2025 - Épülünk-szépülünk #7

  • Pár hónap kihagyás után folytattam a projektet a motor rendbetételével. Elsőként vezérlést cseréltem, amire jól láthatóan rá is fért, hiszen a lánc már közel sem volt olyan feszes, mint új korában. A vezetőn nem látszott különösebb probléma, de nyilván szettben azt is cseréltem.

  • Íme a szép új vezérlés. A ráégett tömítés(ek) eltávolítása pedig még mindig egy külön művészet, de kezdek belejönni.

  • Az egyik neuralgikus olajfolyásos helye ezeknek a motoroknak az olajpumpa hajtásának fedele, és az ott lévő O-gyűrű.

  • A kép nem igazán adja át, de törhetővé keményedik a gumi és onnantól kezdve már semmit sem tömít.

  • Felkerült az új olajteknő tömítés. A motor belseje szép volt, úgyhogy azt nem bántottam most.

  • "Ha már ott vagyunk" alapon került be új főtengely szimering (meg néhány egyéb tömítés is).

  • Az olajteknő látott már szebb napokat is...
    Nem tudom pontosan mi történt, de rendesen meg lett nyomva az eleje.

  • Konkrétan annyira, hogy hozzáér a teknő belseje a főtengelyhez. Mondjuk úgy, nem ideális...

  • Felkerültek a felújított hengerfejek is. Síkolás, szeleptisztítás, új szelepszár szimeringek.

  • A szépen felújított szívósor és persze a notórius tömítése újra cserélve.

  • A rendbe szedett vezérlésfedél is újra a helyén.

  • Egy másik motoron már "teszteltem" a dizájnt és nagyon tetszett, úgyhogy most is feketére fújtam a szelepfedeleket (és a szívósor fedelét).

  • Hővédő lemezek megújult formájukban.

  • Reméltem, hogy megúszom nélküle, de levéve a váltó teknőjét egyértelmű volt, hogy itt az ideje egy teljes felújításnak.

  • Igyekeztem valami egységesebb megjelenést kölcsönözni az elejének, úgyhogy a lámpák körüli részeket lefújtam feketére (ami ugye ápol és eltakar).

  • Levakartam azt a sok-sok réteg gittet ami a bal első tornyon és környékén volt, hogy lássam milyen állapotban van a lemez. Mondjuk úgy, értem miért próbálták rejtegetni, de szeretncsére az esztétikán túl komolyabb problémát nem találtam.

  • A hűtők alatti rész is meg lett tisztítva és lealapozva, mondjuk úgy ráfért már.

  • Pár réteg festékkel és lakkal később íme az eredmény. Szerintem egész pofás lett. Nyilván nem profi munka, de aeroszolos tüsszentésnek a garázsban bőven megteszi.

  • A kábelkötegek borzasztóan néztek ki, szanaszét voltak tördelve, a fele úszott az olajban, a gégecsövek jó része meg hiányzott eleve. Úgyhogy fogtam magam, és rendeltem jó sok méter gégecsövet meg szigszalagot és újracsináltam az egészet.

  • Nyilván akkor már megpucoltam és kijavítgattam minden hibát a csatlakozóknál meg a kábeleknél, a sodort szigszalagos toldásokat is igyekeztem eliminálni.

  • És akkor kezdődhet a motortér felöltöztetése újra, már jó ideje vártam erre...

  • Az eredeti tűzfalborítás teljesen megsemmisült, így valami pótlást kellett rá kitalálnom.

  • A motortér szigetelés úgyszintén megsemmisült az évek alatt, ezt is sikerült újrakreálnom.

  • Összeházasodott a váltó meg a motor újra. Mindketten kívül-belül megújultak (többnyire).

  • És hopp, már bent is van a helyén a motor. Kezd újra autónak kinézni...

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Kaszi:

    És szépül tovább az Olds... !kép=comments/2025-11/692c322158a78.jpg

  • Zola:

    Köszi! A ZOLAV8 rendszám árulkodott azért. !hehe Sok minden történt

A lap tetejére