Két helyen feldudorodott a fényezés az elmúlt évek folyamán, ezek alatt a rozsda kezdett el dolgozni.
Nemsokára elkezdjük orvosolni a problémát, addig is elkezdtem levenni a hátsó lökhárítót, hogy könnyen hozzáférhető legyen az egyik problémás rész.

1975 Chevrolet Camaro LT
2012
-
-
A "pehely könnyű" alu lökhárító, 45kg.
Erre szokták mondani, hogy van benne anyag! :))) -
Egyik hiba a jobb első sárvédő alsó felén.
-
A másik a bal hátsó sarokban.
-
Indulás jólbevált Attilához, a hibák kijavítása végett.
Csomagtérfedelet elvittem színmintának. (Ez a legkisebb, egyszerűen levehető rész.)
Csomagtartóban pedig a visszautamat biztosító minibringa, váság van, és jó idő :)
-
Feltárás.
Régebbi foltozgatások hiányos üregvédelme miatt, hátulról kezdett elfogyni a fém... -
-
Még néhány kritikus részt megbontottunk, ha már... de szerencsére csak ez a három rész maradt a fő csapásiránynak.
-
-
Ha már a lökhárítót lemértem múltkor, ez sem maradhatott ki: 54kg./db.
Majd beszartunk mikor hosszú percekig kellett tartani mire be lett kapatva a hat csavar.
-
Tésztaszűrő.
-
-
-
-
-
-
-
Célegyenesben.
-
-
Hibátlan!
Még az oldalsó emblémákat fel kell majd rakni. -
-
Érdekesség, kép a felnik gyári kiegészítőiről.
A műanyag dísztárcsák korában, van ezeknek egy patinás hangulatuk.
-
Megérkezett a tavalyi alkatrészlista második, idáig halasztott fele.
-Első komplett féknyergek.
-Első KYB gázos lengéscsillapítók.
-Alsó/felső lengőkar szilent szett.
-Stabilizátor gumiszett.
-Külső kormányösszekötők.
-Kilóméteróra spirál tömítés.
-Fokozatkapcsoló tengely szimering.
-Gyújtáskábelfésűk.
-
A gyújtáskábelfésűket azért beépítettem most, ha nem is ez a végleges megoldás, de mindenképp rendezettebb így
-
Ismét Oszi műhelyében darabokban a verda.
Most beépítésre kerülnek a fentebb említett alkatrészek. -
-
-
S végül pózolás a napon.
Most már el lehet mondani, hogy a futómű, fék, és kormánymű teljesen kész. :))))))))
-
A Ford Cruising által megrendezett kakucsringi pályanapon vehettünk részt, mint idegenlégiósok, pünkösd hétfőn.
Utólag is köszi a meghívást! :)
-
Odafele eleredt az eső mindenki "örömére".
De odaérve a vizes pályán mókás volt kilinccsel előre sodródni, és ha nem jött össze, tovább a füves részre. :) -
Aztán mikor kisütött a nap, és felszáradt a pálya, jöhetett a felújított futómű kipróbálása élesben.
Ahhoz képest, hogy legalább negyven éves konstrukció, nagyon biztonságos, és élvezetes volt "határon" autózni vele. -
És figyelmeztetés olyan balfaszoknak mint én:
Ha már kiveszed a mókázás előtt a csomagtartóból a hátizsákot, bukókat, szerszámostatyót, a gyerekek ruháit, kajáját, italát, játékait...
akkor ne felejtsd már bent az összecsukható széket, mert az igy megnyílt térben a tehetetlen test marha nagy lendületet tud venni, és úgy jársz mint én.
És otthon a meleg habos kényeztető csutakolás után, törölgetéskor veszed észre, hogy az a tompa puffanás amit abban a kanyarban hallottál, az a sárvédőn kívülről is látszik... -
Kakucsring rövid összeállítás.
A végén ott vagyunk mi is.
http://www.youtube.com/watch?v=by66rlC5YPM&feature=plcp
-
Balaton V8 Szántód
A korán érkezők sorszáma: 6. -
-
-
Agárdon is a szokásos párossal.
-
-
Köszönet D.U.B.-nak a képért!
-
Ez volt az a hiba ami ritkán, de mindig a legrosszabb pillanatokban jött elő, idén már egyre többször, és végül Oszihoz sem sikerült segítség nélkül eljutni.
Mindig a karburátorra gyanakodtunk, de persze akkor nem produkálta a váratlan leállást, nehezen indulást, és a köhögve járást mikor azt kellett volna, most végre kiderült, hogy a gyújtás kezdte szép lassan megadni magát.
Végül kis híján egy MSD szett került be, de az sajna nem akart összejönni, így maradt egy jó kis gyári verzió.
-
"ha már szét lesz szedve".
Jövőre a motor lesz a soros, ezért már kezdem gyűjtögetni az alkatrészeket, többek között egy Edelbrock szívóteknőt.
Most beépült ez is.
Egy kicsit akadálymentesebb lesz ezentúl a légzés, és gázadáskor is megszűnt az a süvítő hang. -
A lökhárító óta lemérek minden nagyobb dolgot az érdekesség kedvéért:
Ez a régi, leszedett gyári öntöttvas szívóteknő, közel 18kg. volt, a mostani (fenti), alumínium Edelbrock pedig 8kg! :) -
Aztán mikor elkészült, és kipróbálhattam, olyat ment a kocsi mint még soha. Hogy ez a harmatgyenge gyújtás cseréje, vagy a jobb szívóteknő, vagy ezek együttese miatt nem tudom, de még a szokásosnak mondható műhely előtti búcsúképet is elfelejtettem megcsinálni. :)
-
Komárom 2012
-
-
-
Oldtimer Show 2012
-
-
-
És szezonzárónak még néhány kép, a Nagytétény (felső) vasútállomáson található raktárépület tövében. :)
-
-
-
A nemrég beszerzett (színben passzoló :) 75-ös Kansas tábla.
-
Hozzászólások
Szép,gratula! Sok örömödet leld benne.
De jó, hogy megszünteted a giccsparádét!
Szerintem nyugdíjazhatod a csíkot is.
Fasza autó!
Igen, alakul a gép. Így már nekem is tetszik, egyre jobban. Hajrá!
Gratula a vashoz!
Jó sok kilómétert!
Ez található a szomszédban? Majd meg kell néznem!!
Szep a vas! Foleg matricak nelkul :)
Remelem a majusi V8 talin ott leszel vele, addigra talan
az enyem is elkeszul :)
Gratulálok az autóhoz! Az eddig elvégzett munkáid is mind az autó javára szolgáltak és külön örülök, hogy újabb testvérautó került jó kezekbe.
Sokkal jobbak az új felnik!Az ülés is jobb így!Király a verda!!!
Hááááttt ez tök jó :) Gratula hozzá!
Hali!
Én ott dolgozom,ahol a Camarot vetted.Javarészt én restauráltam.Örülök,hogy szép eredetire visszaállítottad.Nekem is így tetszik jobban.
Most egy 76-os gyári Rally Sportot csinálunk.Magyarországon igen ritka.Gyönyörű sárga-fekete,mechanikus váltós,350-es motor.
Szóval tuti lett a géped,használd sokáig!
Üdv.:Charlie
Sokkal mutatósabb lett a géped a lemez felnikkel!!!!!!!!!!Ami előtte volt azt én is ledobtam volna.
Mióta nálad van, határozottan szebb lett a vas!!!
Sokkal szebb ezzel a felnivel!
Gyönyörű ez a Camaro, én is ilyenre csináltam volna. :)
Továbbra is nagyon tetszik, ahogy eltűnnek a sallangok a gépről.
Jó az ízlésed!Egyre szebb lesz ezekkel az apró átalakításokkal.
gratulálok a géphez, végre úgy néz ki, ahogy egy Camarohoz illik:)
a benzines Uralnak meg igen jó hangja van, főleg ha tolják neki:)
Az a kép a hetvenes évekből nagyon durva,az a sok zsír új camaro :-)
jó úton vagy a kocsival!
gratulálok!
Szép autó, jó garázs, gratula! Nagyon bírom az ilyen kis aprólékos részletek kijavítását, pótlását-ezekben lakozik az ördög ;-)
Gratulálok az autódhoz és a munkádhoz. Nekem is 2.gen camaro-m van, úgyhogy örülök minden szépen helyreállított testvérautónak.
http://www.youtube.com/watch?v=b6WJ6kHta_4&feature=player_embedded
Szép a vas! Nekem is majdnem ilyenem lett, aztán az lett, ami van :) Amúgy nálam szintén nagy lökést adott, hogy a javító szakaszom műhelykocsija egy 375-ös Ural volt ;) További kellemes mérföldeket!
Nagyon Szép a Camaro!,Gratulálok :)
Gyönyörű ez a kocsi! Irigy vagyok! :) Nekem is volt egy 76-os, de valami b...alfasz átalakította a hátulját 78-ra. Örültem, mikor megláttam az egyik képen az első USA autómat (LeBaron):) Hajrá!
Köszönöm szépen a sok kedves bejegyzést, mindig örömmel olvasom ha érkezik egy újabb! Gondoltam most írásban is mondok egy köszit az eddigiekért, nem csak szóban, a gép előtt! :)
Köszi: Csabbi, Zola, Attish, KicsiPUNK, Trapeznaci, Bazsy, Badazz, Cece, RootSa, Charli, Kooopi18, Pitta, Flex, Ogi, Boldo, BEAR, Kölyök, Switch, Szerviznorbi, Doublefive, Kriszchevy, 276579P
Nagyon szép az autód Peti. Remélem legközelebb én is kipróbálhatom, nem csak az Évci.
Jól sikerültek az átalakításaid! Legjobban az ültetés tetszik, valóban még jobb kiállása lett!
Gyönyörű a kocsid, gratula hozzá és csak így towább!!!
sZÉP AUTO NAGYON.JA DE A HÁTTÉR SE KUTYA
Gratulálok a camarohoz nagyon szép állapotban tartod.
Szia, nagyon szép lett, nagyon örülök hogy jó kezekben van, sok örömet a Camarohoz! =)