A kipufogó leömlő téma margójára:
Pakolásztam otthon és találtam egy nem törött Slant Six leömlőt. Nem tudom honnan van nekem ilyenem, minden esetre jó lesz a Valiantba.

1967 Plymouth Valiant Signet
Használat és társai
-
-
Megpróbáltam kiszedni a csavarokat. Az egyik szélső már nem volt benne, a másikat sikerült kiszednem, igaz közben akkorát tekeredett a csavar, hogy azt már nem fogom tudni visszatenni.
Egyelőre másik csavart még nem találtam. Ami van, az vagy nem elég hosszú (pont nem ér át a leömlőn, pedig oda még fel kell csavarozni egy konzolt), vagy ami elég hosszú lenne, azon meg a menetes rész nem elég hosszú. -
A harmadik csavart azonban sikerült beletörnöm, épp csak egy picit fordítottam rajta és már el is pattant. Viszont ilyen csavarból találtam újat, a beletört részt pedig sikerült kibányászni.
Már csak azt a pillangó szelepet kellene kiszednem. Teljesen bele van rohadva, meg se mozdul. -
Egyelőre még nem akarom kicserélni a leömlőt. Tervben van egy motortér rendbe rakás (és akkor már egy motorfelújítás is), majd akkor bekerül a nem törött leömlő. Addig meg jó lesz a hegesztett is, és hogy kibírja addig, ezért csináltam hozzá egy támasztó konzolt.
-
Beépítve.
Mivel a leömlő törés általános Slant Six betegség, ilyen konzolt mindenképp akartam.
Így pedig talán bírni fogja a hegesztett leömlő is, amíg be nem kerül a másik.
(Nem, nem fogja. Szerintem már most is kifúj, de erről a tényről igyekszem nem venni tudomást)
-
Még van pár apróság a listán. Ezek közül a következő az akkumulátor lefogató.
A két csavar megvan, de a felső, összekötő darab hiányzik. Műszaki előtt már nem volt időm ezzel foglalkozni, és találtam egy méretben pont passzoló tépőzáras hevedert, így ez lett a gyors átmeneti megoldás, ami elég jól tartotta magát közel 2 évig, de most rászántam magam a cserére. -
Egy darab hatos köracél, két kis darab szögvas, kis hegesztés, aztán festés... és mintha csak gyári lenne. Na jó nem teljesen, de a célnak tökéletesen megfelel.
-
Következik a tolatólámpa. Volt...
-
...lett.
Igaz a fénye kicsit gyengébb, de legalább nem rontja az összképet az a ronda, nagy kocka. -
Első lökárító csere.
Volt... -
... a hűlt helye...
-
(Az újrakómozott lökhárítót kifújtam belülről, oda azért olyan sok króm nem jutott)
-
... lett.
Azért így mégis szebb -
Amúgy a kis Valiant működik, gond nélkül, ezért szép időben, amennyit csak lehet, használom, de a fotózás azóta se lett hobbim, így erről kép csak nagy ritkán készül.
Többnyire akkor, amikor eljutok valami találkozóra. Itt épp a felsőcsatári usav8-on látható.
(a képet nem én készítettem) -
Ellátogattunk Csehországba a Lucky Cruisers Weekendre is.
(a képet ezúttal sem én készítettem) -
A hosszabb út ismét jó tesztnek bizonyult.
A hibalista:
- az ülés hosszú távon kényelmetlen
- a generátornak szar hangja van
- túl sok benzint kap
Ez utóbbi annyira nem vészes, csak egyszer viccelt meg, amikor hazafelé egy benzinkúton indításnál rápumpáltam a gázpedálra (ahogy hidegindításnál kéri), túlszívta magát, és így persze nem akart beindulni. Pár percig ültünk kínosan, míg a nézősereg kezdett egyre nagyobb lenni, de aztán a motor kiszellőzött, beindult, és hazáig már nem volt gond vele. -
Az üléssín már korábban szétesett és megszorult, pont a megfelelő állásban, így nem foglalkoztam vele, de most, hogy az ülést rendbe teszem, ez is felkerült a listára.
Ilyen volt... -
...ilyen lett
Azon kívül, hogy tiszta és fényes, ezúttal működik is. -
Az ülés:
Vezető oldalon ki volt ülve, és a háttámlájában el volt törve pár rugó.
A törött rugókat cseréltük, a vázat lefestettük, újra lett tömve, meg a kárpitosom csinált még vele valamiket, mondta is, de fogalmam sincs miről beszélt. -
Generátorban csapágyakat kellett cserélni, meg egy meglazult lemezt kellett visszahajlítani a forgórészre.
-
Illetve az egyik szénkefe jobban el volt kopva, mint a másik, úgyhogy felcseréltem őket. Gondoltam így kicsit elodázhatom a cseréjüket.
-
Következő találkozónak a romhányi Pickup Drive-ot néztem ki.
A terv az volt, hogy előző este felmegyek Pestre, ahonnan másnap reggel Andris barátommal elkonvojozunk Romhányba.
Már indulás után nem sokkal feltűnt, hogy a töltés gyengébb, mint korábban, de mivel már így is késésben voltam, erről a tényről igyekeztem nem tudomást venni.
Nagyjából Székesfehérvár környékén kezdett el sötétedni, de addigra az akksi már annyira lemerült, hogy a fényszóróim szinte semmit se értek. Ettől függetlenül az autó kibírta Pestig, a szállásig. Igaz, mire odaértem a lámpáim már csak annyira világítottak, mint egy gyertyaláng. Gyanítottam, hogy a felcserélt szénkefék okozták a bajt, ezeket még lefekvés előtt vissza is cseréltem, de indítani, és kipróbálni, hogy így jó-e, természetesen nem tudtam. -
Reggel már csak találnom kellett valakit, aki bebikázza az autót (kábel természetesen volt nálam), ami nehezebb feladatnak bizonyolult, mint gondoltam, tekintve, hogy szombat reggel 7 órakor nem volt nagy nyüzsgés a mélygarázsban. Nagyjából 20 percet kellett várni a felmentő seregre. A bikakábel csatlakozástatása után a Valiant pöccre indult, és még töltésem is volt.
Gondoltam egy picit járatom, mielőtt elindulok, de ezzel a mélygarázs füstjelzője nem értett egyet, így kénytelen voltam távozni. -
A motor csipegeti az olajat és valamennyi távozik a közel 60 éves tömítések mellett is, ezért igényel némi olaj utánpótlást. Mivel az Unixnál már nem kapható az az olaj, ami a motorban van (és kb 1500 km van az olajban, így lecserélni még nem akartam), ezért egy olajboltot még útba ejtettem. Sajnos megfelelő olaj náluk se volt, de legalább a kocsi megint megszívta magát, és nem indult. Gondoltam ahelyett, hogy malmoznék az autó mellett, inkább megbizonyosodom arról, amit már úgyis tudok. Kivettem hát a gyertyákat, és igen, láthatóan túl sok benzin és olaj jut az égéstérbe.
-
Aztán ahogy a gyertyákat raktam vissza, az egyiket sikerült eltörnöm.
Talán 5 hengerrel is eljutottam volna a közeli Bárdiig, de mivel addigra már Andris is menetkész volt, inkább megkértem őt. Persze se olaj, se gyertya nem volt a közeli boltban, így be kellett mennünk az Orczy téri központba (itt azért örültem, hogy ezt nem a Valianttal kell megtennem, 5 hengerezve). Vettem egy szett gyertyát, meg valami olajat is (mint kiderült a motorban lévő olajat a gyártó megszüntette). Vissza a kocsihoz, betettem a gyertyákat (most sikerült nem beletörnöm őket) és innen már viszonylag simán eljutottunk Andris garázsáig.
Hozzászólások
Szeretem ezeket a vészesen egyszerű bádogdobozokat. Szuperjó!
De szép ez az autó, grat. Sor6, sor6, de akkor is szép.
Ez az NKH ez 2022 őszén volt? Szép kis história.
Köszönöm! Igyekszem a lehetőségekhez képest a legszebbet kihozni belőle
Van egy ’67-es 318+904 motor-váltóm, az volt a terv, hogy az kerül bele, de megszerettem ezt a kis Slant Six-et.
Persze túl sokat még nem használtam, majd ha kevésnek bizonyul, akkor lehet, hogy később belekerül a V8.
Igen, 2022 szeptember. Amúgy meglepően könnyen ment, lelkileg fel voltam készülve ennél sokkal rosszabbra.
Leömlővel kapcsolatban keresd V8 fórumon moparkidet. Neki van vagy 3-4 Slant Six blokkja :-)
Tudom, kettőt én adtam neki
Van még nekem is egy másik, még autóban, habár attól tartok az sincs sokkal jobb állapotban.
Egy support bracket-et akarok még csinálni, azzal talán megakadályozhatom, hogy újra eltörjön, de amúgy a motor felújításig már marad ez a leömlő.
Jatttényleg! Neked volt Volareod is! A tőlünk elvitt Volare olyan halk volt, mint egy Rolls, így annak biztos nem volt törött a leömlője :-)
Na, ha aktuális a leömlő kérdése, szólj. Három motor van nálam.
Volt??? Még mindig van egy ...valahol
A fő baj a kipufogó leömlővel az a három csavar, ami összefogja a szívósorral. Azok nem szeretnek kijönni, kapni nem lehet, és persze speciális csavarok. Ezért nem akarom most szétszedni.
Azért megkérdezem moparkid-et, úgyis kíváncsi vagyok hogy áll a Volarékkal.