1967 Plymouth Valiant Signet

Használat és társai

  • A kipufogó leömlő téma margójára:
    Pakolásztam otthon és találtam egy nem törött Slant Six leömlőt. Nem tudom honnan van nekem ilyenem, minden esetre jó lesz a Valiantba.

  • Megpróbáltam kiszedni a csavarokat. Az egyik szélső már nem volt benne, a másikat sikerült kiszednem, igaz közben akkorát tekeredett a csavar, hogy azt már nem fogom tudni visszatenni.
    Egyelőre másik csavart még nem találtam. Ami van, az vagy nem elég hosszú (pont nem ér át a leömlőn, pedig oda még fel kell csavarozni egy konzolt), vagy ami elég hosszú lenne, azon meg a menetes rész nem elég hosszú.

  • A harmadik csavart viszont sikerült beletörnöm, épp csak egy picit fordítottam rajta és már el is pattant. Viszont ilyen csavarból találtam újat, a beletört részt pedig sikerült kibányászni.
    Már csak azt a pillangó szelepet kellene kiszednem. Teljesen bele van rohadva, meg se mozdul.

  • Viszont most még nem akarom kicserélni a leömlőt. Tervben van egy motortér rendbe rakás (és akkor már egy motorfelújítás is), majd akkor bekerül a nem törött leömlő. Addig meg jó lesz a hegesztett is, és hogy kibírja addig, ezért csináltam hozzá egy támasztó konzolt.

  • Beépítve.
    Mivel a leömlő törés általános Slant Six betegség, ilyen konzolt mindenképp akartam.
    Így pedig talán bírni fogja a hegesztett leömlő is, amíg be nem kerül a másik.
    (Nem, nem fogja. Szerintem már most is kifúj, de erről a tényről igyekszem nem venni tudomást )

  • Még van pár apróság a listán. Ezek közül a következő az akkumulátor lefogató.
    A két csavar megvan, de a felső, összekötő darab hiányzik. Műszaki előtt már nem volt időm ezzel foglalkozni, és találtam egy méretben pont passzoló tépőzáras hevedert, így ez lett a gyors átmeneti megoldás, ami elég jól tartotta magát közel 2 évig, de most rászántam magam a cserére.

  • Egy darab hatos köracél, két kis darab szögvas, kis hegesztés, aztán festés... és mintha csak gyári lenne. Na jó nem teljesen, de a célnak tökéletesen megfelel.

  • Következik a tolatólámpa. Volt...

  • ...lett.
    Igaz a fénye kicsit gyengébb, de legalább nem rontja az összképet az a ronda, nagy, kocka.

Hozzászólások

  1. Flex  - 2021. szeptember 2. 12:56

    Szeretem ezeket a vészesen egyszerű bádogdobozokat. Szuperjó!

  2. szilagyil  - 2023. február 23. 10:20

    De szép ez az autó, grat. Sor6, sor6, de akkor is szép.
    Ez az NKH ez 2022 őszén volt? Szép kis história.

  3. Béke  - 2023. február 28. 20:44

    Köszönöm! Igyekszem a lehetőségekhez képest a legszebbet kihozni belőle
    Van egy ’67-es 318+904 motor-váltóm, az volt a terv, hogy az kerül bele, de megszerettem ezt a kis Slant Six-et.
    Persze túl sokat még nem használtam, majd ha kevésnek bizonyul, akkor lehet, hogy később belekerül a V8.
    Igen, 2022 szeptember. Amúgy meglepően könnyen ment, lelkileg fel voltam készülve ennél sokkal rosszabbra.

  4. Flex  - 2023. szeptember 19. 11:32

    Leömlővel kapcsolatban keresd V8 fórumon moparkidet. Neki van vagy 3-4 Slant Six blokkja :-)

  5. Béke  - 2023. szeptember 19. 13:40

    Tudom, kettőt én adtam neki
    Van még nekem is egy másik, még autóban, habár attól tartok az sincs sokkal jobb állapotban.
    Egy support bracket-et akarok még csinálni, azzal talán megakadályozhatom, hogy újra eltörjön, de amúgy a motor felújításig már marad ez a leömlő.

  6. Flex  - 2023. szeptember 20. 09:18

    Jatttényleg! Neked volt Volareod is! A tőlünk elvitt Volare olyan halk volt, mint egy Rolls, így annak biztos nem volt törött a leömlője :-)

  7. moparkid  - 2023. szeptember 21. 15:19

    Na, ha aktuális a leömlő kérdése, szólj. Három motor van nálam.

  8. Béke  - 2023. szeptember 21. 16:37

    Volt??? Még mindig van egy ...valahol
    A fő baj a kipufogó leömlővel az a három csavar, ami összefogja a szívósorral. Azok nem szeretnek kijönni, kapni nem lehet, és persze speciális csavarok. Ezért nem akarom most szétszedni.
    Azért megkérdezem moparkid-et, úgyis kíváncsi vagyok hogy áll a Volarékkal.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Tényleg nehéz képet találni, benéztem az illusztrációt sajnos.

  • kicsiPUNK:

    Itt Station Wagon-ként hivatkoznak rá. :-( Ér a pont vagy buktam?

A lap tetejére