1967 Plymouth Valiant Signet

Célegyenes

  • Most, hogy már megvan minden alkatrész, egyszer már nagyjából össze is volt rakva, kész a fényezés is, úgyhogy nincs több kifogás, össze kell rakni.
    Épp egy külföldi kiküldetésről tértem haza (08.01.) és úgy döntöttem, hogy majd ezzel kellene mennem Caorle-be Beach Race-re (09.08.).
    Szóval van négy hetem összerakni az autót, és akkor lesz még másfél hetem a papírozásra. Természetesen mindezt munka mellett.
    Na!

  • Kezdésnek elvittem előműszakira, a képen látható állapotban.
    A lámpákat én is látom, hogy működik vagy sem, de a féket és a futóművet nem tudom tesztelni a garázsban, és így még lesz időm az esetleges javításokra.
    Eredmény:
    Futómű: Megfelel
    Fék: Nem. Elöl szinte semmi fék, a bal hátsón már van valamennyi, a jobb hátsón jó a fékerő, de túl nagyot üt a dob. Illetve a jobb hátra menő fém fékcső is könnyezik egy hajlításnál.

    Meg ha már ott voltam, akkor beállítottuk a fényszórókat is.

  • Következő feladat az alvázvédelem, kipufogó gyártás, váltójavítás és persze a fékjavítás volt.

    Így előműszakiról egyenesen a kasznis haverom műhelyébe mentünk, aki már nem igazán kasznizik, úgyhogy megkaptam a műhelyt és, ami még fontosabb, az emelőt egy hétre.

  • Tudom, az alvázvédő nem a legelegánsabb bevonat, de sem veterán vizsgára, sem kiállításra nem akarom vinni.
    Használni akarom, és szeretném, ha megmaradna sokáig ilyen szép állapotban.

  • A kipufogó a hátsó ülésig megvolt (egy 44-es üres cső), oda kellett egy dob, majd kanyar a híd fölé, egy egyenes cső hátra és egy vég.
    Ez egy Slant6 Valiant, nem egy versenyautó, így szerettem volna minél halkabbra. Viszont ezt egy dobbal nem könnyű megoldani. Egy hangtompítós, fojtott, gyári dob kellett. Ráadásul nem túl nagy, 44-es csőbemenettel.
    Találtunk is egy dobot, ami pont passzolt: Ford Fiesta 1.3

  • A váltó amúgy úgy tűnt jól működik (habár olyan túl sokat ugye nem tudtam menni vele), viszont volt két hibája:
    - nem reteszelt P-ben
    - nem működött a Safety Neutral Switch (a switchet magát kivettem, annak nem volt baja)
    Mindkét funkció a fokozatválasztó karon van, így gondoltam azzal lehet valami gond. Levettem az olajdeknit, de minden jónak tűnt. Kipróbáltam többször is, működött minden.
    Így aztán összeraktam. Azóta is működik minden. Legalább cseréltem olajat, szűrőt és tömítést

  • Fékek:
    Kicseréltem a gumi fékcsöveket, az összes rugót és egyéb hardware-t, felújítottam a munkahengereket (új karmantyúk és porvédők, maga a ház jó állapotban volt, így az csak egy alapos takarítást kapott), a dobok fel lettek szabályozva, a fékpofák újra lettek ferodoloztatva, új a főfékmunkahenger, és legyártottam a csövet a jobb hátsó kerékhez.
    Természetesen kifújattam a régi olajat a csövekből, és újjal töltöttem fel.
    Majd többszöri légtelenítés és bekoptató út után reméltem, hogy így már jó lesz. Sajnos még egy előműszakira már nem volt időm, így végül élesben lett tesztelve az NKH műszakin.

  • Illetve bal elöl el volt törve az egyik kerék tőcsavar. Gondolom nem tudták, hogy a bal oldaliak bal menetesek, és addig húzták, amíg el nem szakadt. A beletört tőcsavart kiütni sem tudtam, így amikor elvittem a dobokat szabályoztatni, megkértem az esztergályost, hogy fúrja ki. Mire mentem a dobokért, addigra gyártott bele egy új tőcsavart is. Úgy tűnik az öreg nemcsak kiváló esztergályos, de jövőbelátó is, ugyanis a tartalék tőcsavarjaim közül egyik se stimmelt.

  • Alakul...

  • Végül a fehércsíkos gumi mellett döntöttem.
    (Majd felrakom fordítva, ha mégsem tetszik )

  • Az eredeti tolatólámpából index lett, így kellett új tolatólámpa. Nem szép, de legalább E betűs.

    A oszloptól hátrafelé újravezetékelve. Első lámpák vezetékkötege szintén új.

  • A beltérről nincs túl sok képem.
    Sajnos a műszeregység keretét nem tudtam újrakrómoztatni, így egyelőre egy kevésbé szép állapotú került bele.

    (Természetesen ez csak a szervizkormányoszlop és -kormány, nem ez marad benne)

  • A kárpitok amúgy mind nagyon szép állapotban vannak.

  • Csak szőnyegből és tetőkárpitból rendeltem újat. Utóbbival nem is vagyok teljesen elégedett, Dark blue-t rendeltem, de Medium blue-t küldtek, persze ennek már két éve, így megreklamálni se tudtam. Újat rendelni meg már nem volt időm, ilyen marad.

Hozzászólások

  1. Flex  - 2021. szeptember 2. 12:56

    Szeretem ezeket a vészesen egyszerű bádogdobozokat. Szuperjó!

  2. szilagyil  - 2023. február 23. 10:20

    De szép ez az autó, grat. Sor6, sor6, de akkor is szép.
    Ez az NKH ez 2022 őszén volt? Szép kis história.

  3. Béke  - 2023. február 28. 20:44

    Köszönöm! Igyekszem a lehetőségekhez képest a legszebbet kihozni belőle
    Van egy ’67-es 318+904 motor-váltóm, az volt a terv, hogy az kerül bele, de megszerettem ezt a kis Slant Six-et.
    Persze túl sokat még nem használtam, majd ha kevésnek bizonyul, akkor lehet, hogy később belekerül a V8.
    Igen, 2022 szeptember. Amúgy meglepően könnyen ment, lelkileg fel voltam készülve ennél sokkal rosszabbra.

  4. Flex  - 2023. szeptember 19. 11:32

    Leömlővel kapcsolatban keresd V8 fórumon moparkidet. Neki van vagy 3-4 Slant Six blokkja :-)

  5. Béke  - 2023. szeptember 19. 13:40

    Tudom, kettőt én adtam neki
    Van még nekem is egy másik, még autóban, habár attól tartok az sincs sokkal jobb állapotban.
    Egy support bracket-et akarok még csinálni, azzal talán megakadályozhatom, hogy újra eltörjön, de amúgy a motor felújításig már marad ez a leömlő.

  6. Flex  - 2023. szeptember 20. 09:18

    Jatttényleg! Neked volt Volareod is! A tőlünk elvitt Volare olyan halk volt, mint egy Rolls, így annak biztos nem volt törött a leömlője :-)

  7. moparkid  - 2023. szeptember 21. 15:19

    Na, ha aktuális a leömlő kérdése, szólj. Három motor van nálam.

  8. Béke  - 2023. szeptember 21. 16:37

    Volt??? Még mindig van egy ...valahol
    A fő baj a kipufogó leömlővel az a három csavar, ami összefogja a szívósorral. Azok nem szeretnek kijönni, kapni nem lehet, és persze speciális csavarok. Ezért nem akarom most szétszedni.
    Azért megkérdezem moparkid-et, úgyis kíváncsi vagyok hogy áll a Volarékkal.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Béke:

    Reklamálni ér? !hehe Amit írtál az igaz, valóban az 1948-as Station

  • Trombitás:

    Hátha ez segít beazonosítani. !kép=comments/2024-07/668966edeede5.jpg

A lap tetejére