1989 Chevrolet Beretta GTU

2021 - Unaloműző #1

  • "Been there, done that" tartja az angol. Hát igen, 3 évvel később, de újra egy motorkiszedés történik, ezúttal ezzel az autóval.

  • Merülhet fel a kérdés, hogy mire fel ez a felhajtás? Mindjárt mutatom...

  • A rövid válasz, hogy megelégeltem, hogy a motor szó szerint orrán-száján fossa az olajat. Nincs olyan tömítése, ami ne eresztene, és szeretném akkor már rendesen megcsinálni.

  • Az egész mindenség áll az olajban, és az utóbbi időben előszerettel kezdte el a vízet is ereszteni változtatos helyekről, úgyhogy a teljes generál következik. Hogy a motor milyen bőrben van azt meglátjuk, remélem a belsejébe mélyebben nem kell majd belenyúlni.

  • Az biztos, hogy minden alaposan meg lesz pucolva, és amit kell azt természetesen festem is.

  • Illetve hasonlóan járok el a futóművel is. Hamarosan az olajsár és zsír kombinációját frissen festett felületek fogják felváltani.

  • Ki lesz pucolva az egész motortér, és az is kap egy friss festést, mert itt-ott bizony már felütötte fejét a rozsda, valamint elég ütött-kopott a tornyok környéke. Két szóval: lehetne szebb.

  • Vannak egyéb kezelendő dolgok is, illetve ha már itt vagyok akkor a teljes túzfalat újra fogom tömíteni, hogy a Beretták hírhedt beázását megszüntessem/megelőzzem.

  • Aztán persze ilyenkor kiderül sok minden még. Pl. hogy ez a bak megadta magát (de hasonlóan az utolsókat rúgja már az összes többi is az igazat megvallva. Úgyhogy minden ilyen megy a listára.

  • Ahogy egyre több dologhoz jutok hozzá, jönnek szembe azok az alkatrészek, amik már megfáradtak.

  • Ez a vízcső is kapott az élettől rendesen, szerencsére menthetőnek tűnik, de kéri a csiszolást rendesen, illetve a belső vízkőlerakódástól is meg akarok szabadulni.

  • Futómű alkatrészek, lesz itt dolog bőséggel...

  • Szilentcsere, ha már egyszer (bár nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé).

  • Retek mindenütt, de ami zsíros az legalább nem rozsdás. Mindennek van pozitív oldala.

  • Csavarrendezés abban a reményben, hogy majd mindegyik vissza is megy a helyére.

Hozzászólások

  1. M.Tom  - 2018. január 8. 22:02

    Legközelebb már az enyémet is oda kell tenni a sorba; ha belefér a 2+ ajtó :)

  2. J.Acko  - 2018. január 9. 17:00

    Hát persze, hogy elférsz 4 ajtóval is! ;)

  3. cadillacv8  - 2018. március 4. 16:23

    Jóképű gépezet,párszor megperdültem anno utána Fehérváron mikor láttam,aztán eltűnt,de örülök hogy ismét mozgásban van és folyamatosan épül ,és egyre jobb állapotba kerül.
    Igazán dekoratív autó,nagyon egyedi kiállással,kapott egy jó gazdit ami nagyon ráfért már szegényre így a képek alapján .

  4. J.Acko  - 2018. március 6. 17:10

    Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, az autó nevében is. Sok nyomát viseli az elmúlt lassan harminc évnek, amit az utakon töltött, de remélem, hogy szépen apránként tényleg kifogástalan állapotba tudom hozni (persze ilyen nem létezik, de azért álmodozni lehet)! A másik cél pedig, hogy minél több helyre eljussak vele, hogy lássanak az emberek ilyet is, ha már kb senki nem ismeri ezt a típust idehaza (tisztelet néhány kivételnek).

  5. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 10. 04:47

    Múlt héten láttam egyet és ha jobban belegondolok ez volt az első idén. Superbird vagy akár Daytona is gyakrabban jön szembe. Ez csak egy kis érdekesség azoknak, akik azt hiszik ezek még úton vannak az Államokban.

  6. J.Acko  - 2018. július 11. 09:09

    Pontosan úgy van, ahogy mondod. Odakint akkora ritkaság és annyira nem keresik, hogy a legnagyobb rajongói csoportjának alig több, mint 1500 tagja van az Államokban.

  7. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 12. 04:38

    J.Acko becsüld meg, eljön majd a nap, hogy elindul felfele az értéke.

  8. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:39

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  9. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:41

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  10. szállító81  - 2018. október 22. 20:18

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés, hogy a kevésbé húzónévnek számító típusokat is megmentik, illetve ilyen jó karban tartják. Nagyon szép autó, remélem sokáig ilyen szép állapotban megmarad. Sok balesetmentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  11. J.Acko  - 2018. október 22. 21:13

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több helyen mutatkozni vele, hogy az emberek lássanak ilyet is. Habár az átlagembernek a szeme nem akad meg rajta, de szerencsére vannak olyanok is, akik meglepődve érdeklődnek arról, hogy ez miféle jószág is, mert még hasonlót sem láttak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére