1989 Chevrolet Beretta GTU

2021 - Unaloműző #5

  • Történt egy nagyobb kihagyás a projektben, amivel sajnos nem tudtam mit kezdeni. Valamiért az összes létező gépműhely a környéken elérhetetlennek bizonyult, így vagy 1,5 hónapba telt, mire a főtengely köszörülését meg tudtuk ejteni. De a sok bosszankodás után, késve bár és némileg törve, de nekiálltunk összeszerelni a motort.

  • A megfelelő méretre lettek igazítva, és tényleg sokkal jobban néznek ki a felületek, mint előtte. Így már remélhetőleg az új csapágyakkal párosulva nem fog elveszni az olajnyomás sem.

  • Új vezérlés, új láncvezetővel ahogy kell.

  • Új főtengely csapágysor, illetve ha már ott voltunk egy új olajpumpa is bekerült.

  • A vezérműtengely is kapott egy friss csapágysort, illetve a zárófedél is megkapta a tömítést, ami kiváltotta a korábbi pasztarengeteget, amit pár évtizeddel ezelőtt kenhettek fel.

  • Az újrafestett olajteknővel kezdenek visszatérni a '"színek" a motorra.

  • A vezérlésfedéllel pedig már egész látványos a különbség a korábbi egyenszürkéhez képest.

  • Fel-Pro tömítések mindenhol, csak imádkozni tudok, hogy ne folyjanak, mint kb minden egyes ilyen motor evör.

  • Hengerfejek újra a helyükön, ezek rendbe lettek rakva elég alaposan még dody-nál, így komolyabb revíziót nem igényeltek.

  • Új hidrotőkék is a helyükön, a régiek már megszolgáltak.

  • Innentől felgyorsultak az események, vagy csak én nem készítettem annyi képet. A lényeg, hogy a motor túlnyomórészt összeállt.

  • A balancer illetve a vízpumpa cserélve lett, a szervohoz és a feszítőhöz nem nyúltunk, mivel azoknak semmi baja nem volt. Ezen felül már csak a felújított generátort kell összerakni, addig egy másik van fent ideiglenesen.

  • Egy kipufogó csavarral meggyűlt a bajunk, de a szép ezüstben pompázó leömlők is felkerültek.

  • Az olajszűrő adapterének a tömítése olyan szinten volt rásülve a blokkra, amivel még a nálam sokkal többet látott szemek se találkoztak. Mindenesetre valahogy lekapartuk és így a motor eleje is összeállt. Jól mutat a klímakompresszor is a konzolokkal.

  • A szívófedél és a szelepfedelek újra lettek fújva, a chevy narancs maradt továbbra is. Viszont a jobb karbantarthatóság miatt szerintem a matricát nem teszem vissza. A polírozott részekkel igazán ütés (a képen mondjuk pont össze van taperolva, de majd ha meg lesznek pucolva).

  • Összességében borzasztóan tetszik az eredmény. Mondanám, hogy megérte rá várni, de azért ennyit nem feltétlenül szerettem volna. Viszont most olyan alaposan lett megcsinálva, hogy még 30 évet bőséggel kiszolgáljon.

  • Referenciának itt egy kép a szétszedés előtti állapotról. Hát igen, a különbséget nehéz lenne tagadni.

  • A generátort is felújítottam nem csak kívül, hanem belül is.

  • Kapott új keféket, újra lett pasztázva illetve mindkét csapágy cserélve.

  • Az önindítóra szintén hasonló sors várt.

  • Ahogy látszik itt is megérettek már a szénkefék a cserére, ezen felül pedig a csapágyak is borzasztó mód el voltak kopva, szóval abból is újat kapott. Most sokkal simábban működik.

  • Ennek a karnak a csapja is már megkopott, ebből sajnos csak egy kevésbé elkopottat tudtam belerakni, a semminél talán többet ér.

Hozzászólások

  1. M.Tom  - 2018. január 8. 22:02

    Legközelebb már az enyémet is oda kell tenni a sorba; ha belefér a 2+ ajtó :)

  2. J.Acko  - 2018. január 9. 17:00

    Hát persze, hogy elférsz 4 ajtóval is! ;)

  3. cadillacv8  - 2018. március 4. 16:23

    Jóképű gépezet,párszor megperdültem anno utána Fehérváron mikor láttam,aztán eltűnt,de örülök hogy ismét mozgásban van és folyamatosan épül ,és egyre jobb állapotba kerül.
    Igazán dekoratív autó,nagyon egyedi kiállással,kapott egy jó gazdit ami nagyon ráfért már szegényre így a képek alapján .

  4. J.Acko  - 2018. március 6. 17:10

    Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, az autó nevében is. Sok nyomát viseli az elmúlt lassan harminc évnek, amit az utakon töltött, de remélem, hogy szépen apránként tényleg kifogástalan állapotba tudom hozni (persze ilyen nem létezik, de azért álmodozni lehet)! A másik cél pedig, hogy minél több helyre eljussak vele, hogy lássanak az emberek ilyet is, ha már kb senki nem ismeri ezt a típust idehaza (tisztelet néhány kivételnek).

  5. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 10. 04:47

    Múlt héten láttam egyet és ha jobban belegondolok ez volt az első idén. Superbird vagy akár Daytona is gyakrabban jön szembe. Ez csak egy kis érdekesség azoknak, akik azt hiszik ezek még úton vannak az Államokban.

  6. J.Acko  - 2018. július 11. 09:09

    Pontosan úgy van, ahogy mondod. Odakint akkora ritkaság és annyira nem keresik, hogy a legnagyobb rajongói csoportjának alig több, mint 1500 tagja van az Államokban.

  7. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 12. 04:38

    J.Acko becsüld meg, eljön majd a nap, hogy elindul felfele az értéke.

  8. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:39

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  9. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:41

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  10. szállító81  - 2018. október 22. 20:18

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés, hogy a kevésbé húzónévnek számító típusokat is megmentik, illetve ilyen jó karban tartják. Nagyon szép autó, remélem sokáig ilyen szép állapotban megmarad. Sok balesetmentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  11. J.Acko  - 2018. október 22. 21:13

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több helyen mutatkozni vele, hogy az emberek lássanak ilyet is. Habár az átlagembernek a szeme nem akad meg rajta, de szerencsére vannak olyanok is, akik meglepődve érdeklődnek arról, hogy ez miféle jószág is, mert még hasonlót sem láttak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére