1989 Chevrolet Beretta GTU

2021 - Unaloműző #6

  • Újabb hétvége, folytatódott a munka. Első lépésben a váltót egyesítettem újra a motorral.

  • Nagyon kis mutatós darab lett így magában is, de ezen a ponton már alig tudtam kivárni, hogy végre a helyén díszelegjen.

  • Nem volt egy gyors művelet, de szépen apránként sikerült bevarázsolni a helyére anélkül, hogy kárt tettünk volna a frissen mázolt motortérben.

  • Sajnos a berakásnál derült ki, hogy az egyik motortartó bak (amiről előtte kapartam le a made in china feliratot) éppenséggel nem passzol, ezért csak úgy tudtam megfogatni a váltót, hogy szétszedtem előtte a bakot. Ideiglenesen így lesz, aztán mindenképp rendelek helyette egy másikat (bízva abban, hogy annak a furata már jó helyen lesz).

  • Jó pár órával később. Bár első blikkre nem változott sokat a kép, de visszakerültek a bowdenek, kábelek meg csövek.

  • Beletelt némi időbe, mire sikerült nagyjából megtalálnom mindennek a helyét, de lassan alig marad csavar és alkatrész az autón kívül, ami mindenképp biztató jel.

  • Azért alulról se nézünk ki rosszul, de megszenvedtem rendesen pár innen elérhető dolognak, mint pl. a fűtéscsőnek és az önindítónak a visszarakásával.

  • Időm sajnos csak ennyit engedett, de most már igazán közel vagyok, hiszen ha visszakerül a két féltengely illetve a hűtő, akkor indítható lesz az autó, amiről már hónapok óta áhítozom.

  • Az indításhoz szükséges egyik utolsó puzzle darab a két féltengely volt, amiket némileg felfrissítettem.

  • A jobbost nem bántottam, az valamikor cserélve volt és még szép volt a zsír benne, valamint a porvédők sem voltak vészesek. A balost ezzel szemben teljesen szétszedtem, a belső csuklónál alig volt már zsír és az is nagyon régi volt. Úgyhogy kapott friss zsírt, valamint új belső gumiharangot is (a külsőt már valamikor cserélték).

  • A gépezet összeállt, és sikeresen beröffent. Miután sikerült mindent feltölteni és a hűtőt légteleníteni már csak az volt hátra, hogy ki lehessen gurulni vele a garázsból.

  • Ehhez vissza kellett raknom a stabpálcákat, amiket igaz pár éve cseréltem, de próbaképp most egy keményebb szilenteket tartalmazó verzióra cseréltem.

  • Illetve az első tesztkör előtt még orvosolnom kellett a váltótartó bak problémáját, amiből az új (made in China matricás) darab sajnos sehogy nem passzolt, így le kellett róla vennem a külső keretet, amikor beraktam a motort a helyére, hogy egyáltalán át tudjam dugni a csavart rajta.

  • Itt látszik, hogy ez a furat legalább 1 centivel volt feljebb, mint ahol kellett volna lennie, így még szép, hogy nem passzolt a tartókonzolhoz. Rendeltem másikat, annak szerencsére már stimmelt mindene, úgyhogy össze tudtam rakni rendesen.

  • Az autó elejével vált teljessé a kép és majdn 5 hónap után ismét ki tudott gurulni a kapun önerejéből. Hatalmas volt a boldogság, de természetesen nem ment zökkenőmentesen az első tesztkör. Csak a városban köröztem, amikor egyszer egy körforgalomból kifele arra lettem figyelmes, hogy az autó nem vált fel egyesből. Félreálltam és láttam, hogy a kickdown bowden végén lévő műanyag ami a pillangószelepre megy rá eltörött. Nem volt mit tenni egyesben kb 20-al hazatotyogtam és otthon kicseréltem ezt a kis műanyagot. (szerencsére a másik autó miatt volt itthon tartalék bowdenvég)

  • Miután beállítottam az új bowdent újra próbát tettem egy tesztkörrel, és ezúttal sikerrel is jártam. Idő hiányában csak egy pár km-es karikát tudtam vele tenni, de ami biztos, hogy a motor elképesztő selymesen jár, a váltó pedig észrevehetetlenül teszi a dolgát. Vannak még apróságok, amiket orvosolni kell, de hosszú hónapok után végre újra hallhatom a hangját. Hatalmas az öröm, és alig várom már a következő hétvégét, hogy újra elővegyem.

Hozzászólások

  1. M.Tom  - 2018. január 8. 22:02

    Legközelebb már az enyémet is oda kell tenni a sorba; ha belefér a 2+ ajtó :)

  2. J.Acko  - 2018. január 9. 17:00

    Hát persze, hogy elférsz 4 ajtóval is! ;)

  3. cadillacv8  - 2018. március 4. 16:23

    Jóképű gépezet,párszor megperdültem anno utána Fehérváron mikor láttam,aztán eltűnt,de örülök hogy ismét mozgásban van és folyamatosan épül ,és egyre jobb állapotba kerül.
    Igazán dekoratív autó,nagyon egyedi kiállással,kapott egy jó gazdit ami nagyon ráfért már szegényre így a képek alapján .

  4. J.Acko  - 2018. március 6. 17:10

    Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, az autó nevében is. Sok nyomát viseli az elmúlt lassan harminc évnek, amit az utakon töltött, de remélem, hogy szépen apránként tényleg kifogástalan állapotba tudom hozni (persze ilyen nem létezik, de azért álmodozni lehet)! A másik cél pedig, hogy minél több helyre eljussak vele, hogy lássanak az emberek ilyet is, ha már kb senki nem ismeri ezt a típust idehaza (tisztelet néhány kivételnek).

  5. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 10. 04:47

    Múlt héten láttam egyet és ha jobban belegondolok ez volt az első idén. Superbird vagy akár Daytona is gyakrabban jön szembe. Ez csak egy kis érdekesség azoknak, akik azt hiszik ezek még úton vannak az Államokban.

  6. J.Acko  - 2018. július 11. 09:09

    Pontosan úgy van, ahogy mondod. Odakint akkora ritkaság és annyira nem keresik, hogy a legnagyobb rajongói csoportjának alig több, mint 1500 tagja van az Államokban.

  7. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 12. 04:38

    J.Acko becsüld meg, eljön majd a nap, hogy elindul felfele az értéke.

  8. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:39

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  9. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:41

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  10. szállító81  - 2018. október 22. 20:18

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés, hogy a kevésbé húzónévnek számító típusokat is megmentik, illetve ilyen jó karban tartják. Nagyon szép autó, remélem sokáig ilyen szép állapotban megmarad. Sok balesetmentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  11. J.Acko  - 2018. október 22. 21:13

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több helyen mutatkozni vele, hogy az emberek lássanak ilyet is. Habár az átlagembernek a szeme nem akad meg rajta, de szerencsére vannak olyanok is, akik meglepődve érdeklődnek arról, hogy ez miféle jószág is, mert még hasonlót sem láttak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére