1989 Chevrolet Beretta GTU

2021 - Unaloműző #4

  • Kezdetnek vegyük le a vezérlésfedelet...

  • Végre rátaláltam a rejtélyes hűtővíz-szivárgás forrására is, ami már évek óta idegesített.

  • Hát igen, a tömítés megadta magát, így nem csoda, hogy odakint is megjelent a víz. A másik oldalon is hasonló a helyzet, szóval időszerű a csere.

  • A vezérműlánc is kezdett már megnyúlni, valamint a vezető is mindkét oldalt meg van repedve, úgyhogy jönnek a "meglepetések".

  • Nade lássuk mit tartogat még a motor belseje?

  • A hengerek jó állapotban vannak, egy hónolás elengendő lesz nekik, a dugattyúkat sem kell bántani, természetesen az új gyűrűket megérdemlik.

  • Viszont amikor elkezdtük kifűzni a dugókat akkor derült fény a csapágyak állapotára. Ez bizony messze van az ideálistól és egyben magyarázat is arra, hogy az 5w30-as olajjal a nyári melegben miért nem volt alapjáraton megfelelő olajnyomás.

  • A főtengelyen is megvan a nyoma a nem megfelelő kenésnek, úgyhogy egy köszörülést mindenképp eszközölni kell.

  • A hengerfejeket nem olyan régen újították fel, szóval azt nem piszkálom, csak megtisztítottam őket amennyire lehetett.

  • A többi kiegészítőt viszont homokszórtam, mert rá volt égve vastagon az olaj meg a leömlők is elég gyatrán festettek.

  • Pár lépéssel később már festve így néznek ki.

  • Már alig várom, hogy összerakjam a motort, nagyon látványos lesz az biztos.

  • A klímakompresszor is megszépült.

  • A klímatartálynak is kellett már némi frissités...

  • Felcsiszoltam, nagyon kis csecse lett.

  • A váltót is megtisztítottam, amennyire a lehetőségek engedték.

  • Lefestettem a váltót, meg külön a tálcákat is. Szűrő cserélve, már csak az olaj kell bele.

  • Ha már itt voltam akkor kicseréltem a kihajtó szimeringeket is, mert úgyis előbb-utóbb folyni kezdenek. Viszont, hogy nehéz volt kiszedni az enyhe kifejezés.

  • Valahogy csak kiszenvedtem őket...

  • A szelepfedelek meg a szívófedél is megkapta a VHT Chevy narancsot. A maszkolás alatt friss polírral, szerintem nagyon ütős lesz.

  • A kábelköteget is végigbogarásztam és kicserélgettem a törött konnektorokat. Igazán babra dolog, de ha már itt voltam nem maradhatott ki, így majd nem kell izgulnom, hogy kirázódnak.

Hozzászólások

  1. M.Tom  - 2018. január 8. 22:02

    Legközelebb már az enyémet is oda kell tenni a sorba; ha belefér a 2+ ajtó :)

  2. J.Acko  - 2018. január 9. 17:00

    Hát persze, hogy elférsz 4 ajtóval is! ;)

  3. cadillacv8  - 2018. március 4. 16:23

    Jóképű gépezet,párszor megperdültem anno utána Fehérváron mikor láttam,aztán eltűnt,de örülök hogy ismét mozgásban van és folyamatosan épül ,és egyre jobb állapotba kerül.
    Igazán dekoratív autó,nagyon egyedi kiállással,kapott egy jó gazdit ami nagyon ráfért már szegényre így a képek alapján .

  4. J.Acko  - 2018. március 6. 17:10

    Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, az autó nevében is. Sok nyomát viseli az elmúlt lassan harminc évnek, amit az utakon töltött, de remélem, hogy szépen apránként tényleg kifogástalan állapotba tudom hozni (persze ilyen nem létezik, de azért álmodozni lehet)! A másik cél pedig, hogy minél több helyre eljussak vele, hogy lássanak az emberek ilyet is, ha már kb senki nem ismeri ezt a típust idehaza (tisztelet néhány kivételnek).

  5. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 10. 04:47

    Múlt héten láttam egyet és ha jobban belegondolok ez volt az első idén. Superbird vagy akár Daytona is gyakrabban jön szembe. Ez csak egy kis érdekesség azoknak, akik azt hiszik ezek még úton vannak az Államokban.

  6. J.Acko  - 2018. július 11. 09:09

    Pontosan úgy van, ahogy mondod. Odakint akkora ritkaság és annyira nem keresik, hogy a legnagyobb rajongói csoportjának alig több, mint 1500 tagja van az Államokban.

  7. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 12. 04:38

    J.Acko becsüld meg, eljön majd a nap, hogy elindul felfele az értéke.

  8. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:39

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  9. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:41

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  10. szállító81  - 2018. október 22. 20:18

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés, hogy a kevésbé húzónévnek számító típusokat is megmentik, illetve ilyen jó karban tartják. Nagyon szép autó, remélem sokáig ilyen szép állapotban megmarad. Sok balesetmentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  11. J.Acko  - 2018. október 22. 21:13

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több helyen mutatkozni vele, hogy az emberek lássanak ilyet is. Habár az átlagembernek a szeme nem akad meg rajta, de szerencsére vannak olyanok is, akik meglepődve érdeklődnek arról, hogy ez miféle jószág is, mert még hasonlót sem láttak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • the rookie:

    Tágas csomagtér, rögzítési lehetőségekkel is ellátva.

  • Flex:

    Nagyon ritkák már ezek a kupék. Szuper garázs, szuper autó. Irígység :-)

A lap tetejére